AI KONFERENCE – “ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ KAMENY PRO UMĚLÉ INTELIGENCE PRO KOMPEXNÍ VZDĚLÁNÍ” NA GASOŠ ROKYCANY
Konference “Základní stavební kameny umělé inteligence pro komplexní
vzdělání” byla pro nás organizátory výzvou předat informace o využití aktuálních
existujících AI nástrojů ve výuce. Zaměřili jsme se zejména na to, jak učit o
základních stavebních kamenech AI, tak aby žáci mohli vytvářet vlastní produkty
a služby využívající AI. Úvodní blok poskytl teoretický základ o aktuálním využívání
umělé inteligence v různých oborech. Následně proběhly paralelní workshopy,
kde účastníci interaktivně pracovali s aktuálními AI nástroji a aplikacemi, včetně
programování ve Scratch, tvorby jazykových chatbotů, počítačového vidění a
nástrojů na datovou analýzu. Prezentace žákovských projektů v bloku “AI
Discovery” ukázala kreativitu studentů a rychlé využití nově nabytých dovedností.
V rámci konference proběhli celkem 4 workshopy:
Workshop 1: Využití aktuálních nástrojů AI ve výuce
První workshop se věnoval základům a praktickému využití aktuálních nástrojů AI
ve výuce. Účastníci získali ucelený přehled o dostupných AI technologiích a jejich
možnostech v pedagogickém prostředí. Vyzkoušení konkrétních nástrojů, jako
jsou ChatGPT, Teachable Machine, Quick, Draw! nebo dalších nástrojů z Google
Experiments, poskytlo inspiraci pro aktivní zapojení žáků do výuky. Představen byl
také koncept využití AI v projektové výuce.
Workshop 2: Nástroje AI ve výuce jazyků
Workshop se zaměřoval na konkrétní nástroje umělé inteligence, které mohou
být integrovány do výuky jazyků. Představil se nástroj Code Breaker – Byte,
ChatGPT a DialogFlow. Účastníci měli možnost prakticky otestovat tyto nástroje a získat náhled na jejich výukový potenciál. Tvorba vlastních chatbotů v cizím jazyce přináší aktivní zapojení žáků a při testování je zajištěno praktické využití
jazyka.
Workshop 3: Programujeme umělou inteligenci
Tento workshop byl zaměřen na představení základních komponent, jako je
počítačové vidění (computer vision), nebo rozpoznání textů (text recognition) a jejich využití v jednoduchých programech. Účastníci měli možnost pracovat s platformou Machine Learning for Kids a seznámit se s programováním v prostředí Scratch. Praktické ukázky na živém Colab prostředí dávaly účastníkům prostor k okamžité zpětné vazbě.
Workshop 4: Úvod do analýzy dat pomocí AI
Čtvrtý workshop byl věnován úvodu do analýzy dat pomocí umělé inteligence.
Účastníci se seznámili s principy klasifikace, shlukování, a předpovědi chybějících
hodnot. Získali praktické dovednosti v oblasti práce s daty a nástroji AI pro
analýzu. Během workshopu byl také představen Simple ML for Sheets plugin v
Google Sheets, který usnadňuje integraci strojového učení do tabulek.
Závěrečná část konference byla věnována prezentacím studentských projektů,
které vznikly během jednoho projektového dne AI Discovery . Tyto prezentace ukázaly kreativitu a rychlé využití nově nabytých dovedností studentů v oblasti umělé inteligence. Školitelé byli potěšeni aktivní účastí a znalostmi účastníků: “Byli jsme příjemně překvapeni zájmem a aktuálními znalostmi nástrojů AI.”
Někteří učitelé již nyní aktivně využívají AI nástroje ve výuce. “Celá konference se tak proměnila v oboustrannou inspiraci”, dle slov Pavla Königa, jednoho z organizátorů a zakladatele nvias.
Děkujeme všem účastníkům, kteří přispěli k úspěchu této konference, a těšíme se
na další setkání!
Projekty Municipality 16+ a zapojení Nvias V dnešní společnosti má každý hlas svoji váhu, ale u mladých lidí to někdy není tak …
Plzeň? Podnikání? Technologie? Gen Z friendly! Ponořme se do konceptu podpory podnikavých lidí a rozvoji mladistvých. V Plzni existuje pár míst, kde …
Nová marketingová strategie a vizuální prezentace – spolupráce nvias a Uhumdrum Naše organizace nvias ve spolupráci s kreativní agenturou Uhumdrum úspěšně dokončila projekt Marketingová …
Rok nvias s řízením projektů ve Freelo O nvias nvias z. s. je nezisková organizace zaměřující se na inovaci ve vzdělávání. Pomocí …